Landal in top 10 Social Travel 30

bericht geplaatst op 10 november 2021

Let op: Dit bericht is niet meer actueel sinds 18 februari 2022

Landal GreenParks heeft in het derde kwartaal van 2021 wederom haar zevende positie in de Social Travel 30 gehandhaafd. Daarmee is Landal GreenParks opnieuw de hoogst genoteerde bungalowvakantieaanbieder van de Top 30 Nederlandse reismerken op deze ranglijst van Emerce. De lijst toont elk kwartaal de best presterende reismerken op het gebied van aantallen berichten, het bereik van deze berichten en hun sentiment.
 
Sinds Emerce in 2017 startte met het bekendmaken van de Social Travel 30, behaalde Landal GreenParks op het gebied van social media elke editie een plaats bij de beste tien reismerken.
 
De behoefte van gasten aan een Landal vakantiewoning te midden van natuur, rust en ruimte is onverminderd groot.
 
Totstandkoming>br /> De scores van de Social Travel 30 zijn tot stand gekomen op basis van drie losstaande top 111 overzichten (het aantal reismerken dat op dit moment wordt onderzocht); social media, PR-waarde en sentiment, die gezamenlijk de scores in de Social Top 30 bepalen.
 
Korte uitleg over de categorieën
Social media: de meest besproken reismerken op social media Het aantal berichten uit openbare (social) mediadata uit Nederland op fora en social media (Twitter, Facebook, Instagram en YouTube) op openbare pagina’s rondom de merknaam. Het merk met het hoogste volume aan berichten krijgt 111 punten, het bedrijf daarna 110, etc.
PR-waarde: de meest besproken reismerken op nieuwssites en blogs Bij de PR-waarde wordt gekeken naar het aantal berichten afkomstig van reviewsites, nieuwssites en blogs waarin reismerken genoemd worden. Het merk met het hoogste volume aan berichten krijgt 111 punten, het bedrijf daarna 110, etc.
 
Sentiment: positief, neutraal of negatief?
Over alle berichten op social media, fora, nieuwssites en blogs is een automatische sentimentanalyse uitgevoerd, die aangeeft welk percentage van de berichtgeving een positief, neutraal of negatief sentiment bevat. Voor elk percentage positief sentiment krijgt een bedrijf 2 punten en voor elk percentage negatief sentiment -2 punten. Voor een neutraal sentiment worden geen punten behaald. Het reismerk met het hoogste aantal punten krijgt 111 punten, het bedrijf daarna 110, etc.
 
Om de volumes van de scores op het gebied van Social Media en PR een duiding te geven, is de sentimentanalyse toegevoegd. Een hoog aantal berichten hoeft namelijk niet altijd ten goede te komen aan de reputatie van het merk. Door de score voor sentiment dubbel mee te tellen wordt gewicht gegeven aan de manier waarop merken werden besproken.
Alle punten die behaald zijn in de drie top 111 overzichten worden bij elkaar opgeteld en hieruit ontstaat de uiteindelijke Emerce Social Travel 30.
 
Op www.emerce.nl is het hele overzicht te vinden.
 
Top 10
1. KLM
2. TUI
3. Sunweb
4. Transavia
5. Booking.com
6. Ryan Air
7. Landal GreenParks
8. EasyJet
9. Eindhoven Airport
10. Rotterdam The Hague Airport

Veel gestelde vragen

Kijk of het antwoord in de veelgestelde vragen staat. Bekijk ook de top 10.

Kies een rubriek

Bekijk de vragen in: Parken & Campings, Reserveren & Betalen, Aankomst & Verblijf.

Landal GreenParks en haar partners gebruiken cookies om de websites te analyseren, deze gebruiksvriendelijker te maken, social media aan te kunnen bieden en u op en buiten de websites relevante aanbiedingen te tonen. Door gebruik te maken van de site, stemt u hiermee in. Meer informatie

OK
verbergen

Landal GreenParks en haar partners gebruiken cookies om u beter van dienst te zijn. In de cookies wordt ge-anonimiseerd informatie opgeslagen, zodat onze websites acties die u doet kan onthouden en Landal hier op kan anticiperen.

Websiteverbeteringen

We gebruiken Google Analytics met DCM om het verkeer te meten op onze website. Dit geeft ons inzicht hoe bezoekers onze website gebruiken en geeft ons de mogelijkheden om de website te verbeteren en advertenties door te meten. Ook hier kunnen we niet achterhalen wie u bent.

Social Media en Derde Partijen

We maken gebruik van Facebook, AddThis en Google Plus zodat u informatie kunt delen met uw vrienden via sociale media. Deze derde partijen gebruiken cookies om onder andere uw inlogstatus te onthouden, zodat u niet elke keer opnieuw hoeft in te loggen. Ook Video (Youtube) maakt gebruik van dit soort cookies.

Marketing en Targeting

We maken gebruik van marketing/targeting cookies om u op en buiten onze website relevante aanbiedingen te doen voor bijvoorbeeld parken die u tijdens uw bezoek op onze website heeft gezien.